طراحی و چاپ

کلیه امور طراحی (لوگو، کاتالوگ، ست اداری، بروشور، تراکت و...) کلیه امور چاپ افست و برچسب ها

طراحی و چاپ

کلیه امور طراحی (لوگو، کاتالوگ، ست اداری، بروشور، تراکت و...) کلیه امور چاپ افست و برچسب ها

گرافیک یا ارتباط تصویری حیطه‌ای از هنرهای تجسمی است که دارای کاربردهای متنوع و گسترده‌ای است. گرافیک یا به عبارت کاملتر طراحی گرافیک(Graphic design)، به کارگیری تکنیکهای مختلف خلق آثار دوبعدی بر روی سطوح مختلف نظیر کاغذ، دیوار، بوم، فلز، چوب، پارچه، پلاستیک، نمایشگر رایانه، سنگ و... است که در جهت رساندن پیامی خاص به بیننده انجام بپذیرد
شماره تماس
02133577123
09375233041

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

ویژگی های پوستر

ویژگی های پوستر


 

 ویژگی های پوستر

 ۱- توجه بینده را به خود جلب کند و وی را به پیگری و خواندن آن ترغیب کند .

 

۲- به شیوه ای منطقی دارای نظم باشد .

 

۳- مخاطب را در برابر خود متوقف کند (حداقل زمان برای نظاره ۱۵ ثانیه را بتواند در دید مخاطب ایجاد کند ) .

 

۴- به خوبی مخاطب خود را بشناسد .

 

۵-بتواند با مخاطب خود ارتباطی بی واسطه بر قرار کند و معما گونه و گنگ نباشد .

 

۶- خوانا  بودن  مطالب و حروف را  دارا  باشد .

 

۷-آمیزش جذابی از حروف و تصاویر را به نمایش بگذارد .

 

۸- به خوبی عناصر اصلی طراحی را  به  خدمت  بگیرد .

 

۹-بتواند به نحو احسن مفهوم اصلی پیام را به  مخاطبین خاص خود منتقل کند .

 

۱۰- علاوه بر دید بصری ، تفکر مفهومی را نیز در بیننده القا کند .

 

به هر شکل پوستر ها باید به گونهای باشند که بتوانند در انتقال پیام تاثیر گذار باشند .

 

در شروع کار پوستر قبل از هر کاری باید فکر و تجسم دقیقی از آنچه می خواهید بر روی کاغذ به صورت طرح اولیه منعکس کنید ، داشته باشید .

 

اطلاعات مهم و کلیدی را انتخاب کرده و به نسبت اولویت آنها را طبقه بندی کنید .

 

فضای رنگی را به تناسب موضوع در کنار یک  کاغذ  یادداشت نموده و سپس چیدمان های تصویری که از قبل در ذهن شما انتخاب شده است و یا می خواهید طراحی کنید ، در کادر پوستر خود چیدمان کنید .

 

نقطه کانونی و یا نقاط طلایی که می تواند بیشتر مخاطبان را جذب پوستر اجرای شما نماید را در نظر بگیرید.

 

شیوه نوشتاری ، انتخاب فونت و یا طراحی و اجرای فونت ، تاکید ها ، اشارات و غیره … را در طراحی اولیه پوستر خود نشان دهد .

 

پس از اتود اولیه ، شروع به اجرای طرح محکم و مطالعه شده ، می توانید برای اجرای کار ، قدم اولیه را بر دارید .

 

اکنون ایده اصلی پوستر شما با عناصر ترکیب یافته ای چون : اولویت های نوشتاری ، تصویری ، فونت ها و اشارات و غیره با هم هماهنگ هستند.

 

علاوه بر موارد ذکر شده موارد مهم دیگری چون : شناخت ظرفیت های بصری گوناگون چون خط ، حجم ، تعادل ، توازن ، تقارن و غیره ….، اهمیت خود را د ارا  می باشد . شناخت هارمونی رنگ ها و متناسب ساختن آن با موضوع پوستر و یا محیط تاثیر گذار بر آن ، دارای اهمیت ویژه ای می باشد . یا می توان گفت شناخت منطقی خاصیت رنگ ها و تاثیر روانی آن بر دید بصری مخاطب بسیار موثر در جذب دید بیننده خواهد بود .

 

در آخر باید بر این موضوع تاکید کرد که چیدمان فاصله حروف اصلی ، نسبت به لبه های کار در سه سمت : چپ ، راست و بالا با فاصله ۵/۲ سانتیمتر و در قسمت پایین کادر پوستر ۳ سانتی متر می باشد .

 

پوستر ها با هر عنوانی که باشند باید حس و عواطف هنرمند را در خود جای دهند و هنرمند متعهد به دور از موضوعات رایج در بازار و کلیشه ای ، باید خلاق و نوآور باشد و همیشه آماده ارایه موضوعات جدید با تکنیک های نو ، برای مخاطبین خاص خود باشند.

 

لذا هنری جای تفکر و تامل دارد که بتواند با جامعه اطراف خود بر خوردی تازه و ارتباطی سازنده داشته باشد . در غیر این صورت مثل آب راکدی می ما ند که بعد از مدتی می گندد. گل زیبا است ولی اگر یک گل را به صورت مداوم و توسط اشخاص متفاوت در طول بیست سال ببینید ، دیگر آن گل برای شما زیبای روز اول را ندارد و چه بسا تنفری در شما به وجود می آورد که نتایج آن جبران ناپذیر است .

 

سعی و تلاش یک هنرمند باید براساس استانداردها و سا ختار های تعریف شده ، ولی با معیار و اسلوب جدید باشد .به واسطه همین توضیحات بر خود لازم می دانم بر این موضوع تاکید داشته باشم ، همیشه یک گرافیست دانشجو خالق زیبای کمال نیست بلکه سعی می کند تا با داده های فکری و تجارت دیگران بر معلو مات و خلق آفرینش ها و آثار خود بیافزاید .

  • ۹۷/۰۶/۱۸
  • mousa abdi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی